JAVA 1 (hämäriä muistijälkiä)

Onpa jännä kirjoitella ensimmäisestä javatehtävästä näin jälkikäteen, kun kokemusta on karttunut jonkin verran ohjelmoinnista. Nyt kun miettii ensimmäistä javatehtävää, se tuntuu lähinnä säälittävän helpolta ja en voi ymmärtää vaikeuksia, mitä se aiheutti silloin. Mutta yritän parhaimpani mukaan palata syyskuun sateisiin (tosin nykyään sataa tammikuussakin) fiiliksiin.

Ensimmäinen javatehtävä oli vaikea! Tehtävänä liittyi sieniin, arkkuihin ja taisteleviin olentoihin. Aloittaminen oli huomattavan vaikeata, koska ei tiennyt yhtään mitä tekisi. Mikä ihme on konstruktori? Entäpä main-metodi? Yksinkertaisen Esine-luokan koodaaminenki sai aikaan melkoista päänvaivaa. Assarien apu oli todella tärkeää ja toivottua. Loppujen lopuksi sain tehtävän kuitenkin valmiiksi tehtyä, joitakin puutteita viimeiseen osatehtävään jäi, mutta ei mitään suurempaa.

Vaikka jälkikäteen tuntuu, että tehtävä oli todella yksinkertainen ja helppo, se ei todellakaan ollut helppo aloittelevalle koodarille. Olisin kaivannut alkuun jonkinlaista johdantoa ja opastusta ohjelmoinnin mystiseen maailmaan…

-Olli

0 Responses to “JAVA 1 (hämäriä muistijälkiä)”



  1. Jätä kommentti

Vastaa

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s





%d bloggers like this: