Sikoban

Toiseksi viimeinen ohjelmointitehtävä lähti matkaan eilen, hieman keskeneräisenä mutta kuitenkin!!

Vaikka aluksi tuntuikin haikealta jättää sienet, ninjat, rosmot sun muut taakse, osoittautui tämänkertainen tehtävä kaikkein hauskimmaksi ja mielenkiintoisimmaksi. Oli kivaa nähdä oman työnsä tulos ihan konkreettisesti, ei pelkästään tekstinpätkänä ruudulla. Swingin käyttö oli helpompaa kuin aluksi luulin, ja netistä löytyi paljon hyviä esimerkkejä ja ohjeita. Myös omien virheiden etsiminen ja löytäminen sujui tällä kertaa helpommin; virheet oli helppo paikantaa kun näki selvästi, missä kohtaa jokin mättää. Kaikkein haastavimmaksi ja eniten aikaavieväksi osoittautui itse pelilogiikan kanssa tappeleminen, ja sen takia aikataulu pääsikin (jälleen kerran) karkaamaan käsistä. Lisäksi siirryin itse vasta tässä vaiheessa käyttämään eclipseä, ja täytyy myöntää että melkoinen masokisti saa olla, jos joskus aikoo takaisin emacsin pariin palata.

Tämän tehtävän aikana opitut taidot tulevat olemaan hyvin tärkeitä sitten kun on aika aloittaa oman projektin väsääminen. Ainakin omassa projektissani pystyn varmaan hyödyntämään usemmankin osatehtävän oppeja melko suoraan.

Mutta nyt: tauko koodaamiseen ja cruiseilemaan! —->

-Ulla

0 Responses to “Sikoban”



  1. Jätä kommentti

Vastaa

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s





%d bloggers like this: