Kuulumisia: osa 1, käsitekartta

Moikka!

Toisessa teoriapalautuksessa oli pakko tehdä käsitekartta. Noi kartat ovat aina olleet mun mielestä ihan sairaan tuskallisia vääntää eikä tämä kerta todellakaan tehnyt poikkeusta. Ensin aloittaminen jäi viime tinkaan ja sen jälkeen keskellä yötä taistelin heikkoon kolmoseen oikeuttaneen luomuksen. Virheitä mun käsitekartassa olivat ainakin saman käsitteen toistuminen muutamassa paikassa ja epäselkeät viittaukset, jotka eivät kuvastaneet asioita tarpeeksi selkeästi.

Tärkeintä on onneksi, että mulle itselleni jäi sellainen kuva, että ko. asiat palautuivat melko hyvin mieleen, vaikka niiden saaminen tuollaisiksi käsitteiksi ei näköjään olekaan mun juttu. Jotenkin on hankalaa, kun tarvii koko ajan pohtia, miten jonkun asian esittäisi ja miten ne viivat ja värit oikein kannattaa taiteilla. Sanoilla on mun mielestä nopeampi selittää, vaikka se vanha viisaus toista väittääkin. CMap-ohjelmassa on kyllä melko kätevä automaattisen asettelun työkalu (Ctrl+L), jonka avulla saa kartoista ainakin kivan näköisiä. Harmi, ettei se osaa myös kääntää mun ajatuksia yhtä selviksi suhteiksi niihin karttoihin!

Onko meidän ryhmässä muuten muita pelkkiin esseisiin toisen tehtävän jälkeen siirtyneitä kuin minä ja Ville?

/Henri

0 Responses to “Kuulumisia: osa 1, käsitekartta”



  1. Jätä kommentti

Vastaa

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s





